مقایسه حسابداری موج و موج پلاس
مقدمه
حسابداری یکی از ارکان اصلی مدیریت مالی در هر کسب و کاری است. با پیشرفت فناوری، نرمافزارهای حسابداری مانند موج و موج پلاس به ابزارهایی ضروری برای مدیریت امور مالی شخصی و تجاری تبدیل شدهاند. اما سؤال اصلی این است: تفاوت این دو نسخه چیست و کدام یک برای نیازهای کسب و کار شما مناسبتر است؟ در این مقاله، به بررسی دقیق این دو نسخه و مقایسه ویژگیهای آنها میپردازیم.
معرفی موج و موج پلاس
موج یک نرمافزار حسابداری آفلاین (بدون نیاز به اینترنت) است که به کاربران امکان مدیریت امور مالی شخصی و تجاری را میدهد. این نرمافزار با رابط کاربری ساده و امکاناتی مانند مدیریت فاکتورها، چکها، وامها،قرضها و موجودی انبار، به کاربران کمک میکند تا امور مالی و تجاری خود را بهصورت یکپارچه مدیریت کنند.
موج پلاس نسخه آنلاین (نیاز به اینترنت دارد) این نرمافزار است که متمرکز برروی حسابداری تجاری است و ویژگیهای بیشتری در این قسمت دارد، مواردی مانند مدیریت چندکاربره، تعریف نقشهای کاربری، و گزارشگیری سود FIFO، اتصال به سامانه مؤدیان، ساخت لینک پرداخت برای مشتریان، فروشگاه انلاین را ارائه میدهد. این نسخه برای کسبوکارهای بزرگتر و تیمهایی که نیاز به همکاری چندین کاربر دارند(مثل پخشها)، طراحی شده است.
ویژگی مشترک هر دو نسخه نیز سادگی در استفاده آن می باشد که بدون نیاز به دانش حسابداری پیشرفته استفاده از آنها امکانپذیر می باشد.
- موج: تنها از یک کاربر پشتیبانی میکند.
- موج پلاس: امکان تعریف چندین کاربر با نقشهای مختلف (مانند ویزیتور، مدیر مالی، و غیره) را فراهم میکند.
- موج: در حال حاضر فقط برروی دستگاه های اندرویدی قابلیت اجرا دارد.
- موج پلاس: به صورت PWA (وب اپلیکیشن) برروی تمامی پلتفرم های هوشمند دارای مرورگر (اندروید، آی او اس، ویندوز و…) قابلیت اجرا دارد.
- موج: امکان ثبت و مدیریت تراکنشهای شخصی را دارد.
- موج پلاس: برروی امور تجاری فروشگاهها تمرکز دارد.
- فروشگاه آنلاین و لینک پرداخت:
- موج: فاقد امکانات آنلاین.
- موج پلاس: امکان اتصال به فروشگاه آنلاین و همچنین ساخت لینک پرداخت برای فاکتورها.
- سامانه مؤدیان و امور مالیاتی:
- موج: فاقد امکانات مالیاتی محدود به ثبت مالیات هر فاکتور به صورت جداگانه.
- موج پلاس: امکان اتصال به سامانه مؤدیان و ثبت فاکتور رسمی.
- اتصال به دستگاه های مرتبط (پرینتر، بارکدخوان، دستگاه پوز):
- موج: قابلیت اتصال به پرینترهای همراه، پرینتر های ثابت دارای Wi-Fi ، بارکدخوان های بلوتوثی و قابل نصب برروی دستگاه پوزهای پشتیبانی شده
- موج پلاس: قابلیت اتصال به پرینترهای همراه، پرینتر های ثابت ، بارکدخوان ها و عدم نصب برروی دستگاه پوز
- موج: امکان پشتیبانگیری توسط کاربر برروی حافظه یا فضای ابری.
- موج پلاس: بدون نیاز به پشتیبانگیری کاربر بدلیل پشتیبان گیری دوره ای منظم در سرور
- موج: امور شخصی رایگان و تعرفه کمتر برای امور تجاری به دلیل تک کاربره بودن.
- موج پلاس: دوره ۱۵ روزه رایگان در شروع و تعرفه بالاتر نسبت به موج به دلیل آنلاین و چند کاربر بودن.
کدام نسخه برای کسب و کار شما مناسب است؟
- موج: اگر شما یک کسبوکار فردی هستید یا نیاز به مدیریت امور مالی شخصی و تجاری به صورت ترکیبی را دارید، موج گزینه مناسبی است. این نسخه با هزینههای پایین و امکانات کافی بدون نیاز به اینترنت، نیازهای شما را برآورده میکند.
- موج پلاس: اگر کسبوکار شما بزرگتر است و نیاز به همکاری چندین کاربر، اتصال به سامانه مؤدیان، و فروشگاه آنلاین را دارید، موج پلاس انتخاب بهتری است. این نسخه با امکانات گستردهتر، به شما کمک میکند تا امور مالی خود را بهصورت حرفهایتر مدیریت کنید.
برای آشنایی بیشتر و نصب موج، اینجا و برای آشنایی بیشتر و نصب موج پلاس، اینجا را کلیک نمایید.